حریرچی در نشست خبری مطرح کرد؛

تمهیدات وزارت بهداشت برای مقابله با گرمازدگی/ ایران به سمت ساخت بیمارستان‌های مگاهاسپیتال‌ حرکت می‌کند

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: اکنون در توسعه بخش هاى بهداشتى و درمانى باید به این توجه کنیم که واحدهاى صنعتى و غیر صنعتى متناسب و تولید مقرون به صرفه باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ایرج حریرچى قائم مقام و سخنگوى وزارت بهداشت در نشست خبرى که صبح امروز درباره شهرک هاى سلامت در این وزارتخانه برگزار شد، گفت: اکنون در توسعه بخش هاى بهداشتى و درمانى باید به این توجه کنیم که واحدهاى صنعتى و غیر صنعتى متناسب و تولید مقرون به صرفه باشد.

وی بیان کرد: کشورهاى دیگر به سمت ساخت مگا هاسپیتال رفته اند که به طور مثال در یک مجتمع بیمارستانى حدود ٨٠٠ تا ٢ هزار و ٥٠٠ تخت وجود دارد؛ ما هم در ایران به این سمت در حال حرکت هستیم.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: شهرک هاى سلامت نیز علاوه بر مجتمع هاى تشخیصى ایجاد مى شود که موضوع شهرک هاى سلامت فعلا در اختیار بخش خصوصى است، اما مجوز‌ها توسط وزارت بهداشت صادر مى شود.

اگر تخلفی در وزارت بهداشت روی داده باید از راه قانونی پیگیری شود

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره ادعاى انتشار اسنادى مبنى بر تخلفات سازمان غذا و دارو و لغو نشست خبرى به دلیل مذاکره با وزیر بهداشت، گفت: استنباط ما این است که یک کار کارشناسى انجام شده که حاوى مسائل سیاست گذارى و تصمیم گیرى بوده و برخى افراد ممکن است شخصى و گروهى اعلام کنند که تخلفى را کشف کردند؛ البته رسیدگى به این موارد راه قانونى دارد.

حریرچی تصریح کرد: باید به اتهام رسیدگى شود؛ بنابراین از نظرات کارشناسى استقبال مى کنیم و اگر کسى معتقد است در وزارت بهداشت تخلفى رخ داده باید از طریق روش هاى قانونى پیگیرى شود.

وی افزود:نباید اتهام را اول منتشر کرد و بعد ثابت شود که این اتفاق نیفتاده است و آبروى سازمان یا اشخاصى ریخته شود، ممکن است جهت گیرى سیاسى هم وجود داشته باشد که بتوانند در انتخاب کابینه موثر باشند.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: این که توکلى و نادران با وزیر صحبت کردند، ممکن است انجام شده باشد و ما با هر کسى که لازم باشد و زمان داشته باشیم مذاکره مى کنیم.

 تمهیدات وزارت بهداشت برای مقابله با گرمای هوای اهواز

حریرچی در پاسخ به سوال دیگر درباره تمهیدات وزارت بهداشت برای مردم اهواز با توجه به گرمای شدید هوا گفت: پیش بینی شده تا آموزش‌های لازم به افراد این منطقه داده شود؛ مثلا به آن‌ها بگوییم که در چه ساعاتی از منزل خارج شوند یا اینکه افراد در معرض، خطر چه کسانی هستند و همچنین توصیه‌هایی را هم برای مدارس و سازمان‌ها ارائه داده‌ایم. در عین حال آمادگی لازم از نظر تعداد کافی پزشک و پرستار برای رسیدگی به مردم وجود دارد.

وی افزود: ما در سال‌های گذشته هم با این پدیده مواجه بودیم و در عین حال باید توجه کرد که میزان مراجعات مردم این مناطق به بیمارستان‌ها افزایش شدیدی هم نداشته است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار